יום שני, 22 ביולי 2024
אהבה בפשוטות - להתרגל לאהוב
להתרגל לאהוב ולשמר את האהבה

להתרגל לאהוב – מהי באמת אהבה?

שאלת האהבה היא שאלה עתיקת יומין. מה אנחנו מוכנים לעשות בשם ולמען האהבה? להתפשר, להילחם, להתרחק, להתקרב, להשתנות, להחזיק ולשחרר. כמעט הכל. כל אחד בדרכו הוא, ולפי מידותיו שלו. אהבה היא חומר הדלק של ההחיים שלנו בבית, במשפחה, בחברה. מה זה אומר להתרגל לאהוב, ומהי האהבה הזו שמדובר בה? שמעיה דוד, מחבר הספר "אהבה, בפשטות. הרגלים מעשיים ליצירת יחסי אהבה מושלמים", עונה על השאלה המורכבת הזו.

מהי אהבה?

ככל שאנחנו יודעים, השאלה הזו מלווה את האנושות מאז שנוצרה השפה. בהתאמה, ניתנו לה במשך הדורות תשובות שונות ורבות. למשל, עבור היפנים, אהבה היא חובה ונאמנות. עבור הנוצרי, אהבה היא קבלה ומחילה, ותרבות המערב המודרני רואה באהבה רגש שהימצאותו או היעדרו קובעת את הצלחתה או כשלונה של הזוגיות.

אז מה התשובה הנכונה?

כולן כנראה, כתלות במצב.

אבל במאמר הזה אני רוצה להציע לכם תשובה אחרת, חדשה.

אני רוצה להציע לכם להניח בצד את כל התשובות הישנות ולהשאיר את הראש פתוח לשמוע תשובה שנשמעת, ברגע הראשון, מאוד לא רומנטית ולגמרי לא תואמת את כל מה שמראים לנו בסרטים.

אני מציע לכם להתחיל לחשוב על אהבה כהרגל, ולפני שתיעלבו בשם הרומנטיקה, הרשו לי להסביר.

בחשיבה מטפיסית ייתכן שיש איזו 'אידיאה' של אהבה כישות עצמאית שאינה מחוברת לאדם כלשהו. בעולם המעשה, אין אהבה, היא לא קיימת, אלא אם יש אדם כלשהו שאוהב. כלומר, אהבה היא פעולה הנעשית על ידי האוהב. ומכיוון שכל פעולה שאנחנו חוזרים ועושים לאורך זמן הופכת להרגל, הרי שאהבה היא הרגל.

לעומת זאת, כאשר חושבים על אהבה כעל פעולה והרגל, נפתחת לנו תקווה גדולה.

אם אהבה היא פעולה, הרי שאינה שונה מהותית מכל פעולה אחרת: בישול, כתיבה, ריצה, נהיגה, ריקוד, מתמטיקה. כולנו יודעים שאנחנו יכולים להשתפר בכל אחד מאלו אם נקדיש זמן ומאמץ להתאמן. אז למה לא באהבה? למה לא להתרגל לאהוב?

אני טוען שבהחלט כן. אפשר (וכדאי) לשפר את יכולתכם לאהוב. למעשה, זה לא מסובך במיוחד. בספרי "אהבה, בפשטות. הרגלים מעשיים ליצירת יחסי אהבה מושלמים" פרטתי את העשייה הנדרשת לעשרה הרגלים שכל אחד יכול להכניס לחייב ולהתמחות בהם. לא נדרשים לכך שום כישורים מיוחדים. כל מה שנדרש הוא לבחור לעשות, ולהתמיד בכך למשך מספר שבועות לכל היותר עד שתתחילו לראות תוצאות יוצאות דופן.

כמה פשוט? מאוד.

למשל, לפעמים כל מה שצריך לעשות הוא להפסיק.

הנה טיפ מעשי שמובטח לשפר את הזוגיות של כל אחד ואחת מקוראי המאמר הזה.

בפעם הבאה שאתם עם בן או בת הזוג שלכם, עשו את הדברים הבאים:

  1. כבו את הסמארטפון שלכם, או לפחות השתיקו אותו לחלוטין, כולל רטט. והניחו אותו עם המסך כלפי מטה, ועדיף מחוץ לשדה הראיה שלכם.
  2. ודאו שאין מולכם מסך שמקרין משהו. אם יש שם מחשב או טלביזיה – החשיכו גם אותם.
  3. מקדו את המבט שלכם בבן או בת הזוג שלכם.
  4. הקשיבו. פשוט, הקשיבו בתשומת לב למה שיש להם לומר. אל תתפרצו, אל תעבירו ביקורת או שיפוט בראש שלכם ואל תחפשו לסתור, להיות צודקים. פשוט, הקשיבו.

האם יש פה משהו שאינכם מסוגלים לעשות? לא יודעים איך משתיקים טלפון? אין לכם יכולת טכנית לסתום את הפה לכמה רגעים? קשה להאמין. אז כולם יכולים לעשות את זה.

ומה זה ייתן?

המון!

אחד המשאבים שנמצאים בחסר גדול בימינו הוא תשומת לב אנושית פשוטה. כולם כל הזמן עסוקים ודעתם מוסחת. להתמקד כך בבני הזוג שלכם ייתן להם ולכם מתנה גדולה. הם ירגישו שהם חשובים לכם. שאתם מעריכים אותם, וזה מצדו יוצר אצלם רגשות חיוביים כלפיכם. אתם מרוויחים את ההבנה המעמיקה של עמדת בן הזוג בנושא שעליו דיבר, ויכולים לומר דברי טעם רלוונטיים במקום איזו תגובה שטחית בהיסח דעת. שניכם תרוויחו רגע נעים שמחזק את הביחד שלכם.

עשו זאת פעם אחת, וזה נחמד. הפכו זאת להרגל, ותגלו שהתקשורת הזוגית שלכם השתפרה פלאים, ואיתה כל היתר. דוגמה פשוטה אחת לכוחו של אחד מעשרת הרגלי האהבה.

רוצים להתרגל לאהוב?
ללמוד עוד על הרגלי האהבה?

אפשר לקבל חינם את שלושת הפרקים הראשונים של הספר בלחיצה על הכפתור

אודות שמעיה דוד

שמעיה דוד הוא מאמן אישי וניהולי מוסמך עם רקע בהנדסה וניהול בתעשיות שונות. "אהבה, בפשטות" הוא ספרו השמיני.

בדקו גם

צוואות הדדיות

צוואות הדדיות

עו"ד דגן רותם, המתמחה בין היתר בדיני ירושה וצוואות, מסביר מה יחודן של "צוואות הדדיות" בהשוואה לצוואות אחרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פתיחת צ'אט
1
תקשרו איתנו בוואצאפ
צ'אט עם 'משפחה בהשראה'
היי. איך נוכל לעזור לך?